16/7 Peuplingues

Ja men det var ju så jävla puttinuttigt igår på stugbyfrågestunden. Tur Faan jag fick alkohol för jävlar vilken natt sen. Helt förkastligt. Lite spännande iofs men ganska förkastligt ändå. Tyvärr är det ju inte Frankrikes fel men jag skulle gärna vilja beskylla dem detta.

Jag somnade så gott, så gott, så gott igår. Vaknar vid 01 och hela jävla helvetet har ju brakat lös. Det vinster och piskar i vinden. Regnet smattrar och dånar kraftfullt mot tältduk. Fan i jävlar tänker jag att nu ror jag med Charon snart. Nä kanske inte så men typ ni förstår ändå liksom. Det var kaos i alla fall. Kan inte somna om utan måste ut och kissa. Ut i blåst och vind och kissar lite i 360-gradersblåst och snabbt in igen. Efter 30 minuter när jag glott på tältduken i tältet så hör jag att något är fuckat. Förstår efter ett tag att det blst såpass att tältpinnarna släppt från marken. Det är sand mark med lättare gräsväxt på vilket gör marken sämst att sätta tältpinnar i förhållanden som inte är Spanien.

Ut och leta reda på tältpinnarna i mörkret. Trampa ner dem i marken igen med spänd våt duk. Väldigt ospännande göromål. Går och lägger mig igen. Slumrar till någon timme och vid 03.30 är det fan tid igen. Tre pinnar har nu släppt och duken fladdrar i vinden och det blåser in i tältet. Helvetets hundar var lösa och jag fick springa ut igen och ta nya pinnar för hittade inte de jag använt innan och desan spänna och trampa ner dem igen. Fan för fransk kust i ovädersnatt. En ny erfarenhet i alla fall. Det viktigaste i detta är att det hade inte varit lika kul spiknykter.

Lade mig i tältet någon gång och somnade om. Vaknade vanlig tid med fan heller att det skulle bli vanlig dag idag. Var trött efter nattens eskapader samt att det hade fan inte bedarrat speciellt mycket och det regnade fortfarande. Det fick helt enkelt bli en vilodag. Fan vad lite småsur jag var i tältet. Bestämde mig att det fick bli en timmes sovmorgon. Sov inget av den morgonen utan låg mest och försökte höra om regnet avtog. Blåsten gjorde i alla fall det inte. Vid 08.50 låt det bättre så jag gick ut och det var endast lite regn kvar men blåsten bestod.

Allt var blött så det mesta fick packas utanpå väskorna. Astrid såg ut som en riktig jävel. Vacker med med all skit utanpå. Tältduk och massa annat skrafs. Men hon klarar sig ändå, inte förstå gången hon packats på det sättet i Frankrike.

Drog från ”campingen” 09.50 och hade vind i rygg. Gick långsamt. Hade knappt ätit frukost. Fick upp värmen och cyklade på. Följde EV4 som sig bör. Hade bestämt mig för att inte utmana ödet idag. Inget Calais. Den städernas skit stad ville jag inte passera som sista stad innan kvällningen.

Efter 20 km kom jag till ett bakeri. Där köpte jag resans godaste Baguette. Alltså vilka stjärnor dehär fransmännen kan vara. Jag kan inte förstå hur de kan göra en sådan baguette. Jag har ätit baguetter minst 20 dagar varje sommar de senaste 15 åren i många av våra länder inkluderat Sverige. Men ja denna var den godaste. Vet i fan om det var kokain eller vad det var men riktigt god. Jag har sparat fem cm av den till frukost imorgon.

Just ja, jag hade ju köpt gazpacho på Lidl dagen innan så det drack jag lite till frukost och lite sådär under hela dagen.

Efter några timmar fann jag dagen ganska angenäm. Hade fortfarande kraftfull vind i ryggen och om det inte var sol så var det åtmindstånde inte regn. Varmt kan jag inte säga att det varit. Har frusit en hel del. Tror det var runt 17-18 grader idag.

Här cyklat mycket längst kusten idag. Väldigt vackra vyer när det är blåare himmel. Som sagt hände inte så mycket annat kul idag under cyklingen förutom att jag cyklade med Astrid och vi hade det alldeles underbart tillsammans.

Hade en gendarmeri-bil bakom mig en gång. De försökte köra om mig men de fick mötande så de fick kraftfullt bromsa och lägga sig bakom oss och sedan köra om oss efter att bilen passerat. Det tyckte vi var mycket roande.

Jag var inte speciellt hungrig under dagen så jag skippade lunchen idag. Jag smååt på Guds bästa baguette istället. Smakade både Ambrosia och Lembas. Från ett jävla dussinställe också, en kedja.

Inga speciella djur mer än några söta små fina fåglar jag tittade på. Någon födosökande stork och en irländsk varghund.

Vid 80 km hade jag fått nog. Det närmre kilometrarna skulle ta mig mig satans förorter till Calais. Hittade n e camping som såg mysig ut så cyklade dit. Klockan var 16 och de öppnade först 17.30. Ringde numret på tavlan och en tjej svarade. Eller ja mer ett spädbarn som skrek i luren var det. Hon kom i alla fall till receptionen och jag fick plats här. 20 euro och så värt det. Köpte öl som tillverkats 12 km från campingen. Fick köpte två poletter till duschen också. Ju mer norr en kommer i franskerrike ju mer östtyskt blir det. Campingen är väldigt fin och mysig. Les Epinettes heter den för att göra lite reklam. Mycket god engelska pratas av personal här.

Här börjat dyka upp ett skock av engelska bilar här nu i normandiet. Alla bilarna har registreringsskyltar. Många av dem har kvar sina skyltar där det står UK eller GB och där den europeiska flaggan är ovanför. Jag skrattar alltid hjärtligt när jag ser det. Vilka jävla idioter de är. Har sett några bildar som tejpat över flaggan också. Antar de röstade för brexit.

Åh! Ja här ju glömt berätta om mitt fantastiska toalettpapper. Ni kommer ju ihåg att jag köpte papper som var oparfymerad och vitt. Det är en spännande detalj som ni inte ve. Pappret har en antiodörfunktion. Ingen aning om hur det funkar men jävlar vad det doftar om den funktionen. Jag använder pappret för att också torka mustaschen så tro mig att jag känner den. ”Oparfymerat” enligt fransksöserna men fan det stinker om det.

På campingen så betalade jag för el. 2 euro mer. Tjejen gav mig en adapter till trefasanslutningen. Dock var ju andra ändan en hane. Hane mot hane funkar ju inte elens värld utan bara i människornas. Hittade massa andra uttag jag kunde använda istället så ingen är arg. Jag kom hit tidigt så jag har laddat det mesta och handtvättat allt som var äckligt och blött från inatt och de hänger på tork.

Jag har under 100 km kvar till Belgiska gränsen. Därifrån är det kanske 138 km till Nederländerna och en riktig civilisation. Hemgång är nära. Jag vet inte hur tågen går men jag får väl kolla upp det. En dag i Belgien är ju egentligen givet. Frieserhästar får jag nog överge. De finns trots allt hemma också. Även om det är rätt mäktigt att se dem i Friesland fria i betande hagar.

Om en inte cyklar längst havet i Belgien kanske en kan få tur att se en belgisk blå. De är sjukt stora. En får mindrevärdeskomplex när de är i närheten.

Vackra vyer här i kusten. Kan inaärw ladda upp några nu för har knappt täckning.

Tre kiss idag. Samtliga i god gulnande nyans.